lauantai 16. tammikuuta 2016

Lapasia ja pipo

Näillä talven pakkasilla tarvitaan villasukkien lisäksi lämmikettä myös sormille ja päälle. Lapasia olen neulonut pikku puhdetöinä muiden töiden välissä. Neuloin sitten vielä eilis iltana piponkin, kun uusi pipo piristää aina mieltä. Pipoon virkkasin luonnonvalkoisella langalla kukkasen vähän raikastamaan raitapipon ilmettä.

Lapaset on ollu minulle aina vähän kinkkisiä neuloa peukalon takia.. Aiemmin kaikki lapaset on jäänyt sitä peukaloa vaille. Nyt sitten päätin, että ei se niin vaikeaa voi olla ja opettelin tekemään kiila peukalon, jos se olisi vähän helpompi neuloa kuin aukko peukalo, jota aiemmin olen tehnyt.. Vaikeusasteesta en tiedä, mutta nyt sentään lapasista tuli valmiit!

Lankana näihin olen käyttänyt Novitan 7 veljestä raitalankoja keltaisen ja sinisen sävyjä. Olen  tykästynyt hirmu paljon tuohon keltaiseen raitalankaan. Ja sen vuoksi onkin harmi homma, että sen valmistus on lopetettu ja nyt alkaa olemaan tuon langan osalta jemmat käytetty..







Nyt ei kädet palele ja pääkin pysyy lämpimänä! Ja luulenpa, että muutama läheinenkin saa noista lapasista käsiin lämmikettä, kun enhän minä itse lapasia noin montaa paria tarvitse. :-)




- Alvariina -












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olisi kovin mukava jos jättäisit viestin vierailustasi.