sunnuntai 30. lokakuuta 2016

Onnea on hyvä mieli

Tänään alkoi talviaika, niin kaitpa nyt voi sitten todeta tänään olevan talven ensimmäinen virallinen päivä. Tämä talviaika on minun sisäiselle kellolle se oikea aika ja olikin onni herätä aamulla ajoissa uudessa ajassa. Heti aamulla riensin ulos tekemään vielä ne viimeiset pihahommat, kun onhan ensi viikolle ennustettu lumisateita. No nyt voi talvi alkaa myös meidän pihan puolesta. 

Löysin vielä yrttipenkistäni viimeiset kaunistukset rucolasta ja sitruunamelissan oksista maljakkoon laitettavaksi tuohon käsityöpöytäni päälle. Ja voi kun nuo ilahduttaakin tuossa niin kovasti.

On onni löytää juttuja tuolta ulkoa jotka antaa hyvän mielen, mutta onnea on myös, kun voit antaa hyvän mielen jollekin toiselle ihmiselle pienillä asioilla. Itse pyrin omilla teoilla antaa hyvää mieltä minulle tärkeille ihmisille on se sitten milloin mitäkin tilanteen mukaan. Vastalahjaa en ole vailla, kiitos riittää.

Olen onnekas, kun lähipiirini osaa arvostaa itsetehtyjä lahjoja ja kuten olen aiemminkin kertonut, niin kaikista mieluisinta on tehdä ja antaa omia käsitöitä omille rakkaille ihmisille.

Tässä joku aika sitten laitoin sukulaiselleni menemään pikku paketin joka sisälti tiskirättejä ja villasukat. Tiesin jo ennakkoon, että molemmat ovat oikein toivottuja juttuja saada ja niin siinä kävikin. Kun paketti oli mennyt perille, niin rakas sukulaiseni soitti kiitokset ja olin niin ilahtunut, että olen pystynyt ilahduttamaan kahden minulle rakkaan ihmisen päivää pienellä paketilla. Sukulaiseni sanoi, että hän ei edes osaa kiittää tarpeeksi siitä, johon itse sanoin, että minulle suurin kiitos on se, että paketti oli mieluisa. Tämmöiset tapaukset on yksi niistä asioista mikä saa minut tekemään käsitöitä.






Vaikka nyt alkaa se vuoden pimein ajanjakso, niin haetaan niitä mieltä ilahduttavia asioita siitä läheltä. Niitä kyllä löytyy, kynttilöiden valossa rentoutua villasukat jalassa vaikka kutimet kädessä. Jos käsityöt ei ole sinun juttu niin ota vaikka hyvä kirja käteen ja uppoudu seikkailujen maailmaan! 

Oikein hyvää talven ensimmäistä päivää teille jokaiselle. Ja minulle onnea on, kun olette löytäneet blogini. <3 


-Alvariina- 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olisi kovin mukava jos jättäisit viestin vierailustasi.